fredag 24 april 2020

Fredagsbabbel

Det här kursmomentet har innehållit så många olika presentationsuppgifter att jag börjar blanda ihop dem med varandra. Jag har dock fortfarande en kvar, plus en hemtenta. Det är roligt när hemuppgifterna faktiskt känns relevanta för det jag är intresserad av, den här kursen har handlat om bibliotekspedagogik vilket jag tycker är väldigt intressant. Tanken svindlar liksom när jag inser att jag kanske får jobba med det här på riktigt någon gång i framtiden, att planera läsfrämjande aktiviteter. 

Idag har det absurt nog snöat, men snön har smält så fort den har rört vid marken. Det är fredag och vi ska göra burgare på svarta bönor med klyftpotatis och coleslaw ikväll. Den här helgen skulle vi egentligen ha åkt till Stockholm för att gå på ett bröllop och för att träffa mitt nya lilla syskonbarn. Bröllopet är uppskjutet till hösten, men lillbebisen är ju inte liten hur länge som helst. Känns så tråkigt att inte kunna träffa en ny familjemedlem förrän i sommar någon gång (om vi har tur).

Vad annat? Känner mig splittrad och motiverad på samma gång, märker att veckans presentationer har stressat mig rätt mycket, det känns skönt att nästan kunna fokusera endast på hemtentan. Sen är det bara en kurs kvar och så är terminen slut. Så märkligt. Sen har jag bara en metodkurs och min C-uppsats kvar så kan jag om jag vill börja söka jobb som bibliotekarie.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...