måndag 6 april 2020

Lite lättare

Idag har jag en svagt optimistisk känsla som framför allt rör en uppsats jag ska skriva. För igen ska jag ju skriva en examensuppsats, det är nästan komiskt hur jag om och om igen försätter mig i den situationen. I förmiddags hade jag i alla fall ett första möte med min inofficiella handledare och fick tummen upp för min uppsatsidé. Någonting verkar jag ha lärt mig på vägen.

Eftersom jag har tänkt skriva uppsats parallellt med mina "vanliga" heltidsstudier är det inte helt enkelt att strukturera upp dagen, men det ger sig. Idag valde jag också att tacka ja till ett arbetspass ikväll på en biblioteksfilial som ligger ganska avlägset, även om jag har sagt till bemanningsföretaget att jag behöver en paus i april kändes det ändå okej i och med att jag har jobbat där tidigare och känner att jag skulle må bra av en ordentlig cykeltur.

Den hägrande påsken är än så länge helt blank i mitt huvud, jag försöker övertala Cyklisten om att vi ska åka iväg åtminstone ett par dagar (inte iväg-iväg, alltså, utan bara till ett annat hus) men vi får se om jag lyckas. Kanske blir det en hemmapåsk. Jag har dock en sån längtan efter miljöombyte nu så vi får se vem som vinner diskussionen. På ena sidan står frihet och stora ytor, på den andra handlande och packande av mer eller mindre hela vårt bohag (typ salt, peppar och sånt man behöver i ett hem plus allt annat). 

Nu ska jag försöka göra ett omtag och se om jag kan lyckas få nånting mer gjort innan jag ska cykla till jobbet. Wish me luck.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...