torsdag 2 april 2020

Vårlista

Okej, så i morse höll jag på att ramla omkull när jag såg hur mycket det hade snöat under natten. Varför blir man alltid förvånad trots att det blir takatalvi varje år? Eftersom det känns som att snö är det jag är minst sugen på just nu vill jag hellre fokusera på våren, därför en klassisk vårlista.
 
Har våren börjat som du tänkt dig?

Verkligen inte! Allt är helt annorlunda än jag någonsin hade kunnat föreställa mig, det gäller både för allas undantagstillstånd och några andra undantagstillstånd som startade redan innan karantänliv och handtvättsmani.

Hur såg ditt liv ut förra våren?

Jag odlade balkongblommor, försökte hålla koll på Lillcyklisten som hade börjat krypa, och slutade småningom att nattamma och fick mitt liv tillbaka. Typ. 



Hur hoppas du att våren blir i år?

Jag hoppas att den trots alla konstigheter ska bli okej. Det är väl ungefär den nivå jag känner att jag kan förvänta mig av det mesta för tillfället. Jag har svårt att tro att det här undantagstillståndet kommer att ge med sig innan sommaren, så det är bara att ställa in sig på att veckorna kommer att se rätt underliga ut framöver.

Hur hoppas du att ditt liv ser ut nästa år?

Jag hoppas att vi har fått svar på några av våra stora funderingar i livet. Att vi befinner oss på en plats där vi vill vara, att vi har tillräckligt många rum att bo i, att i alla fall en av oss ska ha ett jobb och att vardagen rullar på.

Livsnjut anno 2019

Vad är ditt vårplagg nummer ett?

Jag har ingen aning faktiskt! Det är liksom nya stadier hela tiden med ett barn som ska rastas, men jag gissar att det blir rätt mycket fokus på funktionsplagg och byxor som tål smuts.

Har du några särskilda vårprojekt på g?

Jag odlar, kan man väl säga. Men inte på balkongen för den renoveras fram till midsommar.

Vad önskar du dig i vår?

Att. Förskolan. Inte. Ska. Stänga. Att förskolan inte ska stänga. Finns nog inget jag önskar mer än det just nu.

Blyg västerbottnisk vår

Tre saker som stoppar vårkänslorna

Flera decimeter snö? Ursäkta?

Har du redan några sommarplaner?
 
Planer som just nu är mer önskningar. Att få hänga i Göteborg i ett par veckor. Att få träffa mitt snart två månader gamla nya syskonbarn. Att åka till Jeppis och släppa lös Lillcyklisten på ändlösa gräsmattor. Vi får se.

Inga kommentarer:

Iskall vår

Det finns inte så mycket att säga om februari, det var en månad som gick fort, den var bättre än januari (krävs iofs inte mycket för att lyc...