lördag 15 maj 2010

Kvalitetstid















Ny dag, ny park. Ett boktips: A. M. Byatts Possession från 1990 fick mig att stanna kvar i Regent's Park trots att solen gick i moln fem minuter efter att jag hade lagt mig ner och inte kom fram förrän tre timmar senare när jag var på väg hem. Berättelsen kan beskrivas som en litteraturhistorikers våta dröm, och den utspelar sig delvis i Bloomsbury. Ikväll fortsätter jag med min nya helgtradition: testar en ny ale och äter pizza. Hurra för att tillbringa lördagen i gott sällskap (dvs. med mig själv).

3 kommentarer:

Jessica sa...

åh vad fint. boktips o bild på läs-i-gräs o allt möjligt. själv tillbringade jag helgen sängliggande på sommarstugan med årets hittills värsta förkylning som totaldäckade mig :/

Nina sa...

Äsch då, det är så jobbigt att ha en hemsk förkylning när det är varmt ute. Inte bara för att man inte kan njuta av vädret, jag brukar tycka att symptomen känns värre också. Mera svett och frossa liksom. Krya på dig!

Hannah sa...

åh så fin och brittisk du är, kära. du är någon ur en underbar bok!

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...