torsdag 13 maj 2010

Tent 4/4 a.k.a. vad gör man nu?

Dagens tent gick ut på att välja mellan en hög med frågor som var spridda över en bred samling ämnen. Jag valde:

"Literary works frequently tell us more about the writer than about the subject matter." Discuss

Det kunde väl inte ha funnits en mer passande rubrik. Jag blev till och med klar i tid. Nu sitter jag hemma med en kopp kaffe som jag just hämtade från köket där jag träffade min trevligaste flatmate (vars namn jag inte minns) som bad mig reda ut vad finlandssvenskar är för något. Återigen kommer jag på mig själv med att stå och proklamera "it's just 5% of the population". Men min namnlösa flatmate förstår mitt dilemma och påpekar att debatterna väl ofta får ganska nationalistiska drag. Vad skönt att slippa gå in på en diskussion om den stolta finlandssvensken.

Nu är jag ledig. Ledigare än så här har jag inte varit sen i september. Kombinationen ledig tid + tom plånbok ger mig en anledning att vara kreativ med mina planer. Någon som har tips på billig/gratis sysselsättning för en månad framöver?

2 kommentarer:

Temumriken sa...

Njut av våren och ledigheten! Det är vad jag gör (fast jag egentligen tänkt skriva en roman, som vanligt...) Så du ska vara i London ännu en månad, eller?

Nina sa...

Jo, jag blir här tills början av juni. Känns bra att få uppleva försommar/sommar två gånger! Det har varit ovanligt kallt för maj hittills med isigt nordliga vindar så det har inte riktigt lockat att vara utomhus. Lycka till med romanen. Det är väl alltid en trevlig plan att ha.

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...