lördag 8 januari 2011

Back in da (slippery) hood

Jag skrev just ett argt mail till Sgs-bostäder och undrade varför de inte sandar gångvägarna här där jag bor. Med tanke på vad jag betalar för min lilla skrubb skulle jag liksom inte vilja slå ihjäl mig på vägen mellan ytterdörren och trottoaren.

Förutom horrorhalkan är allt väl och nu ska jag snart laga lite guacamole och titta på film. Det känns bra att vara tillbaka i mitt rum, bättre än jag trodde faktiskt. Under jullovet insåg jag nämligen att hösten nog har varit mer stressig än vad jag har varit medveten om, men stressig på ett annat sätt än vad jag är van vid. Fyll en kalender med underliga möten som ska hållas och fester som ska planeras och uppsatser som ska skrivas - inga problem. Men det här att ha mycket tid att tänka i kombination med att vara lite osäker över varför jag har flyttat just till Göteborg var helt tydligt mer slitigt än jag hade trott. 

Jag förklarar mig dock rehabiliterad för tillfället. Ett urval av orsakerna kan beskådas nedan.

Åh, litteraturen!

Åh, datorspelen!

Åh, familjen!*



*Ett annat Åh! som inte hade så representativa bilder är sedan också naturligtvis maten. Åh!

2 kommentarer:

Jessica sa...

Åh jag är så sur att jag råddade bort mig med dagarna och sen blev så upptagen med min nya leksak att jag glömde bort att ringa dig, förlåt! Hoppas du hade fina Åbo-dagar! I dag såg jag bloggaren med de blåa glasögonen och ville genast texta dig men var inte säker på vilket nummer jag skulle använda. Kram!

Nina sa...

Haha, kanske kan din teknikiver få dig att använda skype så kan vi höras där? ;) Jag har också bongat bloggare i Åbo faktiskt! Jag tog med mig en gammal telefon till Göteborg så nu kan man till och med texta både min finska och svenska nummer. Kramar!

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...