söndag 9 januari 2011

Recensionskaffe

Under hösten blev det något av en söndagstrutin att äta caféfrukost och skriva recensioner på Café Kultur. Det blir kanske lite dyrt i längden men det tänker jag strunta i så länge det är möjligt. Idag fick jag dessutom definitivt intrycket att jag inte ska sluta med denna rutin eftersom jag först fick en billig kaffepåfyllning och sedan en helt gratis kaffepåfyllning och dessutom fick jag en liten tryffelbit. Sådant gör mig glad.

Resultatet av detta är i och för sig att jag nu är extremt koffeinpåverkad och att mina fingrar skriver i hypersuperrasertakt. Men det är också att min sömnbristshuvudvärk har försvunnit och att en recension har blivit skriven. Det är också mycket fint att veta att det finns ett ställe som jag vill gå till sen när människor hälsar på här. Komsi komsi!

7 kommentarer:

när det börjar sa...

Vet du vad? I början av mars ska jag av en händelse till Göteborg ett par dagar.

Nina sa...

Nämen! Tänk så lämpligt =) Hör av dig när du vet när och hur!

Martina sa...

jee, robert är bäst!

Nina sa...

Ja, vilken tur att du hittade dit! Han ska kanske börja med någon slags söndagsbrunch, skulle vara perfekt sen under filmfestivalen.

Jessica sa...

Bruncher och grejer, jag vill också! varför ska du dit Lotta?

när det börjar sa...

Ser framemot cafébesök! Har inte bokat än, men gör det antagligen den här veckan. Ska prata gemensamt bokprojekt med göteborgslitteraturvetare. (Och åhå! det är först nu jag kommer på att det antagligen är en hop personer som Nina träffat tidigare men inte jag träffat tidigare)

Nina sa...

Jessi: så kom min vän!

Lotta: vad spännande, jag har nog inte tassat omkring på insten så där fruktansvärt mycket men en och annan borde jag väl ha stött på.

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...