torsdag 13 januari 2011

Drömmötet nummer 1

Det var mig allt en effektiv paus i skrivandet. Jag surfade min vana trogen runt på lite bloggar och vad skådade mitt norra öga? Jo, att Paul Auster befinner sig i Stockholm den 10 maj. 

Ett Halleluja-moment som heter duga. Förra året såg jag hans vackra fru Siri Hustvedt prata i London och redan då nervositetsdrömde jag att Paul Auster i smyg satt med i publiken och att jag inte kunde få ur mig ett endaste ord. Om det var någon som inte var medveten om det så håller jag alltså på att skriva en gradu om hans roman Invisible

Det finns fortfarande kvar biljetter. Om du inte är intresserad av Auster kan du alltid komma och träffa mig och se hur jag beter mig när jag är riktigt, riktigt nervös.

2 kommentarer:

Hilldur sa...

Vitsi vad bra!! Tänk, om du sku få en pratstund med killen! :)

Nina sa...

Gubben snarare då, ja, vad skulle man säga? "Vilka stora ringar under ööögonen du har" kanske.

(Googla honom så förstår du)

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...