söndag 16 januari 2011

Platsförvirring

I morse när jag vaknade trodde jag att det ännu var natt, så mörka gjorde regnmolnen himlen. Förutom en sväng till simhallen igår morse har den här helgen tillbringats inomhus med en hög böcker och en mängd halvdåliga nittiotalsfilmer. Väl medveten om vad som händer med vägarna i denna stad när det regnar strax efter att det har fallit ordentligt med snö så har jag inte stuckit näsan utanför dörren idag. Om en halvtimme har jag tvättid, sen blir det fetaostpaj och mera film. 

Även om det har varit söndag på ett sådant där riktigt söndagigt vis kan jag inte låta bli att tänka på vad jag kunde ha gjort om jag befann mig någon annanstans. Men så går jag bakåt i blogghistoriken och ser att jag för exakt ett år sedan gjorde ganska exakt samma sak. Enda skillnaden var att gatorna som regnet föll på utanför mitt fönster var Londongator. Jag försöker tänka på det. Att det inte skulle spela någon roll var jag var just idag. 

(London: "Nu blir jag lite besviken på dig. Menar du att jag är obytbar?"
Jag: "Jag måste intala mig det ibland."
London: "Varför det?"
Jag: "För annars verkar det här regnet här så mycket otrevligare.")

Inga kommentarer:

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...