måndag 24 januari 2011

Trögstartad som bara den

Det var längesen det kändes så här motigt att jobba. Jag öppnar än den ena boken och än den andra, än det ena dokumentet och än det andra. Jag har svårt att samla tankarna. Jag vet inte var jag ska börja, vilken tanke som kan leda vidare till nästa, hur saker och ting ska hänga ihop. Idag har jag hittills inte kunnat lura mig själv till att vara aktiv. 

Så jag skickar efter adresser, klistrar på frimärken, slickar igen kuvert. Läser webbtidningar och bloggar. Flyttar runt mina saker på arbetsbordet. Tänker på min goda indiska gryta som jag lagade igår och som jag får äta när jag kommer hem. 

Kan det inte bli dags för lunchpaus snart?

4 kommentarer:

Jessica sa...

Ojoj, en annan blogg som gått och blivit vårfin!

Nina sa...

Tihi, jo jag tyckte att det behövdes en uppfräschning. Din blev också finfin!

Josefine sa...

Jag har länkat till dig nu ned! Kram

Nina sa...

Jee, finemang!

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...