söndag 23 januari 2011

Så nära lördagsmys man kan komma

Lördagar är svåra dagar tycker jag. Jag vet aldrig riktigt vad jag ska hitta på när det är lördag, det är liksom inte aktuellt med lördagsgodisglädje mera. Men gårdagen blev den bästa lördagen på länge. Jag hann bland annat med att traska omkring med vänner i stan och impulsshoppa en skön huppari som kan värma mig i läsesalen, gå på kaffe, spontanbesöka en konsert med en ungdomskör i domkyrkan och pyssla i en alldeles nystylad lägenhet. Ja, så måste folk göra när de ska sälja sina bostäder: täcka över alla möbler med vita tyger och plocka bort allt personligt (inklusive mikrovågsugnen).

Mest av allt hann jag lära känna mina nyfunna vänner ännu bättre, och vad är väl bättre än det?

Idag doftar det vår och solen skiner så det värker i ögonen och jag ska snart promenera hem från Café Kultur där jag som vanligt har suttit och recenserat. Denna gång var det knepigare än på länge, det svåraste är verkligen att skriva om böcker som gör ett intryck. Vetskapen om att man alltid kommer att utelämna det allra mesta kan ibland vara extra irriterande.  

Inga kommentarer:

Iskall vår

Det finns inte så mycket att säga om februari, det var en månad som gick fort, den var bättre än januari (krävs iofs inte mycket för att lyc...