fredag 4 februari 2011

Egentligen

Så sitter jag här då, med en öl framför mig, med skum belysning och jazz i högtalarna. Med en datorskärm där det syns ett dokument med rubriken "kolumn filmfestival" och jag undrar, är det så här det kommer att vara att leva som frilansare?

I'm in!

Fast egentligen. Egentligen är jag fruktansvärt kissnödig. Egentligen sitter jag här för att jag väntar på mina vänner. Egentligen sitter jag här för att jag är rätt så pank och inte hade råd att gå på mera film med mina vänner. Egentligen sitter jag här med min dator för att jag skulle känna mig obekväm med att sitta och bara stirra på folk. Egentligen njuter jag av att någon kanske tror att jag sitter här och jobbar fast jag egentligen sitter här och försöker få tiden att gå.

Äh, vad fan. I'm in på det också.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...