torsdag 10 februari 2011

Dumma dig

Det är någon skurk som använder mina kärl i köket. De senaste dagarna har skålar och fat försvunnit och det gör mig faktiskt ganska arg. Också fastän de kommer tillbaka. Först tänkte jag att det är ganska småaktigt att bli arg på något sånt, det är trots allt bara saker. Men sen tänkte jag vidare och kom fram till att det i alla fall är okej att vara arg. Det är ju inte direkt så att min lilla boning svämmar över av saker. De få prylar jag har tycker jag därmed att jag också kan få ha för mig själv. 

Det står faktiskt 'Nina' på skåpet. Och fy på dig om du slår sönder mina randiga skålar som jag har fått i studentpresent. Eller mina två sorgliga KoKo-tallrikar som fortfarande efter snart fem år officiellt utgör början på en större servis. Dumma dig. Det skulle jag ha sagt om jag var fem år gammal. Dumma dig.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...