onsdag 9 februari 2011

Dags att gå hem

Nu har jag slagit upp så många ord i min engelska webbdictionary att jag tror att det är dags att säga tack och adjö till den här arbetsdagen. Det är dock märkligt vad en förkylning kan göra för arbetsivern. När utgångspunkten är att jag ligger i min säng på morgonen och undrar om jag ska stanna hemma och snyta mig istället för att gå till läsesalen så blir resultatet plötsligt att jag får en aning om hur kapitel 2 ska disponeras. 

Kort sammanfattning av dagens tankeverksamhet:

"Idag kommer jag verkligen inte att orka tänka alls" ---> "Nämen! Det är ju makt som det här kapitlet ska handla om!"

Det är rätt konstigt det här akademiska livet ibland.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...