onsdag 15 augusti 2012

Kalasbilder

Bipolära dagar här i ordskämtsstaden, ena dagen är jag glad över att ha fixat fina frilansjobb, den andra dagen har jag dåligt samvete över att jag dissar mitt extrajobb för att provjobba på ett nytt ställe. Och så den där förkylningen som försöker smyga sig på, vik hädan! Den här veckan är det hursomhelst Göteborgs kulturkalas, och igår tog jag mig en liten svängom i stan. Gick bland annat in i ett cirkustält där det spelades finsk tango. Kan meddela att jag gick ut rätt så snabbt. Såg också detta:

Jättemycket godis
En central för borttappade barn
En näckros
Timbuktu som skämtade jättemånga gånger om Poseidons rumpa*

*Poseidon är alltså en staty som står mitt på Götaplatsen.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...