lördag 18 augusti 2012

Lördagsdiffust

Jag har tänkt en hel del på att den här bloggen har varit lite identitetslös den senaste tiden, det har blivit väldigt spretigt och jag har skrivit flera det-här-gjorde-jag-idag-inlägg som jag egentligen inte tycker om att skriva. Säkert dumt att ställa en sådan fråga en lördag då väldigt få läser bloggar, men jag gör det ändå: vad vill ni att jag ska skriva om? För att göra den svåra konsten att kommentera på någon annans blogg lite lättare får ni tre alternativ att välja mellan.

1. Litteratur och författare
2. Allmänt flum
3. Vad jag gör om dagarna

Jag inser att alla dessa kategorier liksom går in i varandra, vad jag gör om dagarna är oftast allmänt flum, inte sällan om litteratur och författare. Nåväl. Om ni kommer på något annat är detta är det fritt fram att komma med förslag.

En sak jag åtminstone tänker försöka mig på inom kort är lite tankar om författare som har varit viktiga för mig. Jag har nämligen en tendens att läsa utgående från författare snarare än utgående från genre, hittar jag någon jag tycker om vill jag läsa allt den människan har skrivit. Det här kunde förresten bli en utmaning till er andra bloggare: vilka författare har ni hakat upp er på och varför? 

Och så en bild på det.

Virginia Woolf, Vita Sackville-West och två hundar.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...