torsdag 9 september 2010

En fralla anyone?

Jag har suttit och funderat på Sverige sådär i helt oproblematiserande termer och funderat över om jag har gjort nånting riktigt svenskt sen jag kom hit för snart två veckor sen. Det enda jag kan komma på är att jag har uttalat det übersvenska ordet "fralla" utan att det ingick i ett sammanhang där jag mobbade min svenska småkusin.

The horror, the horror.

Sen är det naturligtvis svårt att låta bli att se på Idol, särskilt eftersom jag faktiskt har en tv. Men utöver det vet jag inte. Här finns billigare och skojigare frukter, det är bra. Man kan äta massor av physalis (går även under det fantasilösa namnet ananaskörsbär samt det mer fantasifulla namnet syfilis) utan att bli ruinerad. Kanske har jag missat något viktigt svenskt? Man kan ju alltid fråga Sverigedemokraterna.

2 kommentarer:

LottaÖ sa...

Step away from the darkness, Nina! Semla, semla, semla, SEMLA!

Ha det fint i GBG, hälsningar från ett höstigt Åbo!

Nina sa...

Men tänk om jag blir översvämmad av fastlagsbullar?! Jag som inte ens är särskilt förtjust i dem. Alldeles för sött.

Hoppas att det blir en fin Åbohöst!

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...