onsdag 8 september 2010

I maklig takt

Läsesalen i Universitetsbibban verkar lovande. Bekväma stolar och bokstöd på borden. Det är soligt och varmt. Och det känns lite som ett tema för det lär komma att regna och blåsa vågrätt sen när det väl börjar, och när jag just hade kommit till "regniga" London var det också varmt och strålande sol. Jag är mycket okej med sådana avvikelser från det normala.

En bra sak med att komma till en stad där vänner och släktingar har varit tidigare är att man får fina tips om människor man kan träffa, man får liksom åka lite social snålskjuts. Jag fortsätter tacksamt att ta emot tips. Kanske lite särskilt för att jag har seminarier så sällan och inte riktigt ingår i något sånt sammanhang ännu. Samtidigt är det otroligt skönt att slippa hela utisruljansen. Jag kan i och för sig förstå Nanne när hon irriterar sig över att det inte ens finns utisprogram att välja bort, men tro mig, man kan hamna i de mest underliga sammanhang då. Våga säga nej till hyster-bonding.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...