måndag 20 september 2010

Procrastinating

Ordet ovan är mycket bättre än svenskans "dra ut på" eller "skjuta på". För jag tycker att det ändå antyder någon typ av aktivitet. Okej, ordet finns faktiskt på svenska men "prokrastinering" med svenskt uttal låter så underligt och nästan som en onomatopoetisk beskrivning av att tugga på grus (vilket i och för sig inte passar helt illa i sammanhanget).

Jag sitter omgiven av böcker med titlar som Postmodern Narrative Theory och Postmodern Counternarratives och jag vet inte vad och det är inte det att jag inte vill läsa eller börja jobba på gradun. Men dessa böcker fick mig denna måndag i september att helt FRIVILLIGT logga in på MinPlan. Så helt självsäker över mitt ämnesval är jag knappelunda. Till saker hör dock att jag försökte strukturera mina studier för att kunna få ut min kandidatexamen, ett skitigt jobb som inbegriper sju öppna Mozillafönster och pennan i högsta hugg. Men nu torde jag ha lite bättre koll. Det är lite som att städa skrivbordet eller sortera papper.

Gradun är en så ordentlig bautasten att den inte bör närmas utan ordentliga förberedelser.

3 kommentarer:

Linda sa...

describing my condition too. i watched a film about james dean, ate 2 (!!!) early dinners and looked up every blog i know of... pages read: none.

Nina sa...

Two dinners, what's happening? Maybe my fast metabolism is contagious.

Linda sa...

Sounds very plausible, but it also can be traced back to my absolute boredom. I'm also very ready for my 3 dinner. Save me!

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...