söndag 19 september 2010

Valdag

Kommersen Loppmarknad

Gardiner

Efter gårdagens fasliga krabbismigrän var det väldigt skönt att promenera till loppiset Kommersen med L, S och syster E. Äntligen hittade jag det Nina-gardintyg som jag har letat efter, blev så ivrig att det resulterade i ca fem meter för mycket tyg. Men det kan väl bli till en klänning eller två den dagen jag får hit min symaskin. Jag hittade också en (ful) matta och två kaffekoppar. Min sluskiga rum känns lite mindre sluskigt.

På vägen till Kommersen berättade L om sin lördagskväll:

"We saw this Swedish celebrity, from something like 'spåret', I don't know, and I went to talk to him and he gave me a hug and a kiss och the cheek."

Min lördagskväll gick ut på att blunda med mitt högra migränöga samtidigt som jag slötittade på "Här är ditt liv" med ingen mindre än densamme Ingvar Oldsberg som tydligen var på efterfest med tennisspelaren Mats Wilander (som L också fick hälsa på). Sicket sammanträffande. I och för sig spelas serien in i Göteborg, men ändå. Lite lustigt.

Barn som spejar upp mot skyn i en klippskreva på vägen hem

Foten av uppförsbacken på väg till mitt hus

4 kommentarer:

Jessica sa...

åh, blir nostalgisk såklart. finns där förresten ännu den grekiska restaurangen, den rekommenderar jag isf VARMT, mycket mumsigt!

Mycket Nina-aktiga gardiner också, bra!

Nina sa...

Ja, jag tyckte att dom liksom skrek mitt namn. Bra att veta om restaurangen, den finns nog kvar och jag funderar faktiskt på om den är bra eller inte varje gång jag går förbi. Kanske vi tar en tur dit nästa vecka ;)

Jessica sa...

Jaa säger jag för grekiska restaurangen! Och så undrar jag om jag lyckas locka med dig på Jensens (Nordstan) en vardagslunch, för 49 kr uppåt får man en 180 grams GOOOD biff och du är den enda semi-köttätaren jag känner i stan ;)

Hmm. När man surfar efter en halv flaska vin skriver man med versaler och många bokstäver. bra att veta

Nina sa...

Hm, vi ska se om biffen, är lite tveksam. Men om jag blir riktigt hungrig förlorar jag allt omdöme så man vet aldrig. Lovar dock ingenting!

(tummen upp för vinkommentarer!)

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...