torsdag 23 september 2010

Kärt barn

"Vintern 2010-2011 kommer att bli den kallaste på tusen år i Europa" läser jag på ÖT:s hemsida. Det var ju inte så uppmuntrande. Vädret har varit ganska fint här i Göteborg de senaste dagarna, men innan det har det regnat. Och regnat. Och regnat. Jag börjar förstå smeknamnet "Little London" bättre. Ärligt talat vet jag inte vad det annars hade syftat på.

Ett annat smeknamn som staden har är "Sveriges framsida". Jag tycker dock personligen om min småkusin Js* omformulering (kanske omformuleringen egentligen var någon annans men det var åtminstone via honom jag hörde det, den lyder "Sveriges framstjärt". Åh så fint. Här sitter jag på (i?) Sveriges framstjärt och ska läsa lite om The Changing Nature of Masculinities. Vad kan väl passa bättre än det?

*Kolla förresten in Js fina fotoblogg, Visuell afasi!

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...