söndag 19 september 2010

Valdag 2

Det märks att det är söndag när det blir två inlägg av undertecknad. Det hör inte till vanligheterna, men man kan ju alltid börja med nya vanor. Det är Jessi som uppmanar till motattack.

Dagens vill ha:
En fin affisch till mina fula väggar (tar gärna emot tips på var sådana kan hittas i denna stad!)
Dagens klädsel: Marimekko-prickar ovanpå en mönstrad klänning (ser för jävligt ut) och svarta tights
Dagens smink: Lite maraccas på ögonfransarna
Dagens frisyr: Bullig knut
Dagens händelse: Gardinupphängningen!
Dagens låt: "Let's get physical" med Olivia Newton John. Tro mig, den fastnar om du ens bara tänker på den litegrann.
Dagens planer: Äta en fryspaj och titta på valvakan. Söndagar är bäst.
Dagens saknad: Mormor, såg en dam som liknade henne väldigt mycket och blev hoppfull men det var förstås inte hon.
Dagens dummaste: Att det är superdammigt i mitt rum och att jag saknar en dammsugare.
Dagens sjuka: slem i ögat. Kunde vara värre (men har eventuellt något att göra med punkten ovan).
Dagens drog: Kaffe. Det är alltid kaffe.
Dagens kram: Ingen så vitt jag kan minnas
Dagens puss: Tomt på den fronten också. Men tar gärna åt mig lite av det jag just skrev om Ingvar Oldsberg eftersom jag faktiskt vet vem han är.
Dagens köp: Gardiner, kaffekoppar, matta, lunch.
Dagens godis: Om jag känner mig crazy kanske det blir en chokladbit till valvakan.
Dagens humör: Mycket nöjd.


2 kommentarer:

Jessica sa...

Göteborgsnostalgi del 378: Det fanns en uråldrig dammsugare i mitt rum i O-höjd, den var lite bättre än en sopborste men inte mycket. när jag flyttade gav jag den vidare åt T som jag tyckte förtjänade den bäst och så skrev han åt mig i januari efter att ha varit på Röhsska muséets utställning om typ hushåll att han sett vår dammsugare där. Anno 1970!

Nina sa...

Hahaha. Jag har en sopborste men den ser väldigt 00-talig ut.

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...