onsdag 29 september 2010

Defensiv

Dygnet började bra med att jag drömde att Daniel Sjölin var ansvarig för inköpandet av mörkt öl till Systemet, "Jasså du gör sånt här också, det var ju kul!". Sedan följde ett seminarium som gjorde mig synnerligen förvirrad och som fick mig att undra om jag måste revidera min graduplan trots gårdagens produktiva diskussion.*

Det är inte helt lätt att tolka akademiker som man inte känner, man vet inte om man är oense för att akademikern faktiskt har rätt (vilket i och för sig är sannolikt om man jämför de akademiska erfarenheterna) eller om man helt enkelt har olika litteratursyn. Jaja, jag blev kanske lite defensiv och det kom nog också upp sådant som jag vill fundera på. Men ändå. För mig skulle det alltså i nuläget inte handla om att killa mina darlings utan snarare om att give birth to non-darlings. Det känns inte som en helt bekväm tanke om man säger så.

Nu ska jag ta min defensivitet och gå på lunch, förhoppningsvis kommer vi fram till någonting värt att anteckna.

*Detta seminarium ägde alltså rum på riktigt och inte i drömmen.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...