fredag 10 september 2010

Saklig och förnuftig

Naturligtvis blir det mulet och regnigt så fort jag orkar komma ihåg att köpa batterier till kameran. Men jag misströstar inte, ärligt talat blir jag lite irriterad på den där jäkla solen som gör min promenad upp mot mitt slott uppe på backen ack så svettigare. Det är skönt med höst. Det är skönt att vara lite småfrusen. Yes, I said it.

För tillfället sitter jag i universitetsbibbans läsesal och undrar om jag ska fortsätta vara flitig eller gå till Systembolaget och inhandla vin för middagen som L så snällt har beslutat sig för att laga ikväll. Jag vet redan vartåt det barkar. Det är något med fredagar som gör det väldigt svårt att jobba, också om dagen i praktiken ser precis likadan ut som alla andra dagar i veckan. En recension har jag dock hunnit med samt en ytterligare början på noggrann genomgång av den magisteruppsats som jag ska opponera nästa vecka. Det är roligt att läsa andras uppsatser, också när man tycker att saker och ting inte riktigt fungerar. För att jag inte mina seminarievänner ska uppfatta mig som den där finlandssvenska bitchen som minsann skulle kritisera varenda mening har jag beslutat mig för att bli en kolugn opponent. Här ska det minsann diskuteras sakligt och förnuftigt.

2 kommentarer:

Kristin sa...

Kom ihåg att börja opponeringen med "Det var jätte bra, men..." o avsluta med "Men framförallt tyckte jag att det var bra!"

The Swedish way, I tell you!

Nina sa...

Tja, det är just sånt jag verkligen HATAR att göra. Jag kan aldrig hålla masken när jag hycklar.

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...