måndag 27 september 2010

Stabilt

Det har varit en väldigt helgig helg, en bra balans mellan festande och slappande. Besök av storasyster och av Jessi, poetry slam med M och en massa struntprat däremellan. Jag har dessutom insett att jag har hunnit bli bekant med ganska många människor redan vilket kom som en trevlig överraskning i fredags på Världskulturmuseets fest. Jag fick dessutom en riktigt fin komplimang av en som hade läst mitt PM:

"Du är stabil."

Man kan ju alltid hoppas.

Desto mindre jobbande har det förstås blivit och det märktes idag när jag skulle försöka komma igång med mitt teoriläsande. Men måndagar är måndagar och jag tänker inte ta någon stress över att jag gick hem tidigare än planerat. Imorgon ska jag träffa min handledare för första gången och på onsdag ska vi diskutera alla PM, så jag har på känn att det kommer att bli en produktiv om än lite splittrad arbetsvecka. Så låter det idag.

Till sist ett tips som kan liva upp en annars blah måndag: öppna Google Maps och välj "Vägbeskrivning". Skriv in "Tokyo, Japan" som startpunkt och "New York, USA" som slutdestination. Gå ner till alternativen och läs vägbeskrivning nummer 21.

5 kommentarer:

smakusinet T sa...

Nej men dar har vi ju det nya ekologiska fardmedlet!

Nina sa...

Eller hur? Jag tycker att vi har kommit igång bra med träningen i F-viken.

idafia sa...

Haha, paddla över Stilla havet. Låter som ett trevligt projekt. Heja google maps!

Ika sa...

Hahahaaa! Va billigt Tokyobor kan ta sig till NYC.

Nina sa...

Ja, och det tar bara 36 dagar!

Iskall vår

Det finns inte så mycket att säga om februari, det var en månad som gick fort, den var bättre än januari (krävs iofs inte mycket för att lyc...